Πως να ανακουφιστείτε από το φούσκωμα στο στομάχι και τη δυσπεψία


Πως να ανακουφιστείτε από το φούσκωμα στο στομάχι και τη δυσπεψία


Το περιστασιακό φούσκωμα στο στομάχι μετά από ένα πλούσιο γεύμα μπορεί να είναι άβολο, αλλά όταν είναι καθημερινό είναι ένα δυσάρεστο πρόβλημα που συνήθως ακολουθείται από συμπτώματα ιδιαίτερα οδυνηρά όπως η δυσπεψία, η καούρα και η παλινδρόμηση.

Πολλοί άνθρωποι υποφέρουν καθημερινά από οδυνηρές πεπτικές ενοχλήσεις όπως καούρα, δυσπεψία, παλινδρόμηση, φούσκωμα στο στομάχι ή φούσκωμα στην κοιλιά. Οι ενοχλήσεις αυτές μπορεί να συνοδεύονται με πόνο ή χωρίς και υποχωρούν μέσα σε λίγα λεπτά ή σε ορισμένες περιπτώσεις σε αρκετές ώρες.

Η καούρα συχνά είναι ένα σύμπτωμα της γαστρο-οισοφαγικής παλινδρόμησης, μιας διαταραχής που χαρακτηρίζεται από την ανοδική κίνηση των οξέων του στομάχου προς τον οισοφάγο.

Όταν γνωρίζετε ποια τρόφιμα προκαλούν αυτήν την αντίδραση, μπορείτε να τα αποφύγετε, αλλά για αρκετούς ανθρώπους, ανεξάρτητα από το τι τρώνε ή πίνουν, οι πεπτικές ενοχλήσεις παραμένουν ένα μεγάλο πρόβλημα. Μερικές φορές, είναι εύκολο να εντοπίσετε ποια τρόφιμα ή ροφήματα προκάλεσαν το πρόβλημα και να τα αποφύγετε. Σύμφωνα με μια δημοσιευμένη μελέτη ο περιορισμός στην κατανάλωση απλών υδατανθράκων δηλαδή μακαρόνια, ρύζι, ζάχαρη, άσπρο ψωμί, βελτιώνει σημαντικά την γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση και τα συμπτώματα της.

Δυστυχώς δεν υπάρχει μια γρήγορη και άμεση λύση και απαιτείται συστηματική προσπάθεια και στροφή σε πιο υγιεινές συνήθειες. Επιπλέον θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να διαπιστώσετε τα οφέλη που μπορεί να έχουν οι παρακάτω απλές και φυσικές λύσεις που μπορείτε να εφαρμοστούν στην καθημερινότητα.

Αίτια πεπτικών ενοχλήσεων

  • Παχυσαρκία
  • Κάπνισμα
  • Πικάντικες τροφές
  • Τηγανητές τροφές
  • Λιπαρές τροφές
  • Αυξημένη κατανάλωση απλών υδατανθράκων
  • Κατανάλωση αλκοόλ & αναψυκτικών
  • Κατανάλωση φρούτων και χυμών φρούτων
  • Γεύματα αργά το βράδυ
  • Δυσαπορρόφηση

Τι ακριβώς μπορείτε να κάνετε για να διαχειριστείτε φυσικά και να θέσετε υπό έλεγχο τα δυσάρεστα συμπτώματα της δυσλειτουργίας του πεπτικού συστήματος όπως το φούσκωμα, την δυσπεψία και την παλινδρόμηση;

Πρώτα από όλα, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι αυτά δεν είναι συμπτώματα πιο σοβαρής κατάστασης όπως κολίτιδα ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Τι να κάνετε

  • Αποφύγετε την κατανάλωση υγρών τουλάχιστον μια ώρα πριν και μετά το φαγητό
  • Αποφύγετε να ξαπλώσετε 2 ώρες μετά το γεύμα ή το δείπνο
  • Μη φοράτε στενά ρούχα ιδαίτερα στη μέση αλλά χαλαρά
  • Αποφύγετε να σηκώσετε βαριά πράγματα 2 ώρες μετά το φαγητό
  • Διατηρήστε ένα φυσιολογικό βάρος
  • Αποφύγετε να τρώτε τουλάχιστον 2 ώρες πριν κοιμηθείτε
  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση απλών υδατανθράκων και ζάχαρης
  • Συμπληρώστε την διατροφή σας με πεπτικά ένζυμα.

Τροφές προς αποφυγή

  • Σοκολάτα
  • Καφές
  • Τσάι
  • Αναψυκτικά
  • Αλκοόλ
  • Χυμοί φρούτων
  • Καρυκεύματα
  • Ζάχαρη
  • Επεξεργαμένες τροφές
  • Απλοί υδατάνθρακες

Ο ρόλος των ενζύμων 

Υπάρχει μια παλαιά λατινική έκφραση, «sine qua non», η οποία μεταφράζεται ως «χωρίς το οποίο δεν μπορεί να υπάρξει». Όταν πρόκειται για την πέψη και τη διατροφή, τα πεπτικά ένζυμα μπορεί να είναι το σημαντικότερο «sine qua non».

Η πέψη είναι μία ζωτική διαδικασία κατά την οποία η τροφή που λαμβάνουμε διασπάται ώστε το σώμα να μπορεί να την χρησιμοποιήσει. Τα πεπτικά ένζυμα είναι ένζυμα που συμμετέχουν στη διαδικασία της πέψης και βοηθούν στην εύκολη διάσπαση των τροφών στα επιμέρους συστατικά τους και την απορρόφηση των θρεπτικών τους στοιχείων.

Τα πεπτικά ένζυμα χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες με βάση τα θρεπτικά συστατικά των τροφών τις οποίες διασπούν. Έτσι, υπάρχουν τα πεπτικά ένζυμα που διασπούν:

▶︎ υδατάνθρακες

▶︎ λίπη

▶︎ πρωτεΐνες

Η ανεπάρκεια ενζύμων μπορεί να προκαλέσει κακή πέψη και κακή απορρόφηση θρεπτικών συστατικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζονται πεπτικές ενοχλήσεις όπως φουσκώμα στο στομάχι ή στην κοιλιά και μειωμένη απορρόφηση θρεπτικών στοιχείων. Η φύση μας είναι φτιαγμένη έτσι ώστε να καταναλώνουμε τροφές που περιέχουν ένζυμα και να τις μασάμε καλά ώστε να αναμειγνύονται με το σάλιο που είναι επίσης πλούσιο σε ένζυμα.

Τροφές πλούσιες σε ένζυμα είναι:

▶︎ ανανάς

▶︎ παπάγια

▶︎ κεφίρ

▶︎ τζίντζερ

▶︎ μάνγκο

Τα πεπτικά ένζυμα είναι οι καταλύτες που συμμετέχουν στην διάσπαση και απορρόφηση των τροφών. Η προσθήκη πεπτικών ενζύμων στη διατροφή βοηθά το σώμα να αφομοιώσει καλύτερα τα θρεπτικά στοιχεία των τροφών. Βοηθούν στις διαδικασίες της πέψης καθώς και σε καταστάσεις φουσκώματος και δυσπεψίας.

Λιπάση

Η λιπάση είναι ένα ένζυμο απαραίτητο για το πεπτικό σύστημα. Το όνομα του φυσικά προέρχεται από την ελληνική λέξη λίπος και η κύρια λειτουργία του είναι να διασπά τα λίπη στο σώμα σε πιο μικρά, εύπεπτα στοιχεία για την διευκόλυνση της διαδικασίας της πέψης.

Κυτταρινάση

Για να αφομοιώσουμε σωστά φυτικές τροφές όπως χόρτα και λαχανικά το σώμα χρειάζεται ένα ειδικό ένζυμο την κυτταρινάση. Η κυτταρινάση επιτρέπει την απορρόφηση ζωτικών θρεπτικών στοιχείων. Η κυτταρινάση, η οποία δεν παράγεται από το ανθρώπινο σώμα, σπάει τους δεσμούς που υπάρχουν στις ίνες και αυξάνει τη θρεπτική αξία των φυτικών τροφών.

Πρωτεάση

Σε σύγκριση με τη λιπάση και την αμυλάση, που διασπούν τα λίπη και τους υδατάνθρακες, η πρωτεάση διασπά την πρωτεΐνη σε αμινοξέα. Στη συνέχεια, το σώμα μπορεί να χρησιμοποιήσει αμινοξέα για τη βέλτιστη ενέργεια. Σύμφωνα με μελέτες, η πρωτεάση έχει βρεθεί ότι μπορεί να βοηθήσει στη δυσπεψία και το φούσκωμα.

Γλυκοαμυλάση

Το ένζυμο γλυκοαμυλάσης είναι υπεύθυνο για τη διάσπαση των αμύλων σε ζάχαρη, η οποία μπορεί αργότερα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πηγή ενέργειας από το σώμα. Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η γλυκοαμυλάση μπορεί επιπλέον να βοηθήσει την πέψη και να μειώσει το φούσκωμα.

Βρωμελίνη

Η βρωμελίνη είναι ένα ένζυμο που βρίσκεται στους καρπούς και το μίσχο του ανανά. Μπορεί να βοηθήσει το σώμα να αφομοιώσει πολύπλοκες πρωτεΐνες. Η βρωμελίνη υποστηρίζεται από πολυάριθμες μελέτες για την θετική επίδρασή της στο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, στη δυσπεψία και στην καούρα. Επιπλέον, βοηθά στην εξισορρόπηση της οξύτητας του στομάχου.

Αμυλάση

Η διάσπαση των σακχάρων, των αμύλων και των υδατανθράκων απαιτεί την παρουσία αμυλάσης. Στην πραγματικότητα, πολλά κοινά συμπτώματα μπορεί να είναι ένα σημάδι ανεπάρκειας αμυλάσης. Όταν το σώμα δεν παράγει πεπτικά ένζυμα όπως η αμυλάση μπορεί να εμφανίσει φουσκώματα και συμπτώματα δυσπεψίας.

Εάν δυσκολεύεστε να χωνέψετε ή έχετε φούσκωμα ή καούρα μετά από το γεύμα σας συμπληρώστε τη διατροφή σας με πεπτικά ένζυμα.

Επιλέξτε την νέα φόρμουλα ενζύμων Easy Digest γιατί περιέχει πεπτικά ένζυμα φυτικής προέλευσης για την υποστήριξη της πεπτικής λειτουργίας, είναι κατάλληλη για χορτοφάγους και veganκαι πιστοποιημένη NonGmo. Μια ή δύο κάψουλες μια ώρα πριν το φαγητό μπορεί να υποστηρίξουν αποτελεσματικά την διαδικασία της πέψης.

Τα συμπληρώματα διατροφής Natural Doctor® είναι κλινικά σχεδιασμένα από διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες στο χώρο της υγείας σύμφωνα με τις σύγχρονες κλινικές μελέτες και επιστημονικές έρευνες.

Ακολουθούν φιλοσοφία Bioptimal έχοντας ενισχυμένη σύνθεση και περιέχουν πολλαπλά θρεπτικά στοιχεία σε κατάλληλη ποσότητα και ποιότητα για να υποστηρίξουν πλήρως τις απαιτητικές ανάγκες της καθημερινής διατροφής. Είναι απαλλαγμένα από τεχνητά χρώματα, τεχνητά αρώματα, διοξείδιο του τιτανίου, αλλεργιογόνα μαγιάς, σίτου, σόγιας, ή γάλακτος. Παρασκευάζονται αποκλειστικά σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με βάση τους Κανόνες Ορθής Παρασκευής (GoodManufacturingPractice-GMP).

Γράψτε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *